OKAN-leerlingen beter ondersteunen
Mijn vierde werkpunt is meer gerichte ondersteuning bieden aan OKAN-leerlingen tijdens de les economie.
Tijdens mijn stage op het GO! Atheneum in Lier kreeg ik na mijn eerste twee lessen de feedback van mijn stagementor om meer taalondersteuning te bieden aan OKAN-leerlingen. Mijn lessen waren zo opgebouwd dat leerlingen mondeling de antwoorden te horen kregen en zelf moesten noteren. Voor sommige leerlingen was dit echter lastig, omdat zij een andere moedertaal dan het Nederlands spreken en moeite hadden om de informatie goed te begrijpen en te verwerken.
Ik wil leren om taalondersteuning beter in mijn lessen in te bouwen, bijvoorbeeld door kernbegrippen duidelijk te herhalen, visuele ondersteuning te bieden, en tijdig te checken of de leerlingen alles begrijpen. Door bijvoorbeeld eenvoudige, directe taal te gebruiken en regelmatig de voortgang te controleren, wil ik ervoor zorgen dat OKAN-leerlingen actief kunnen deelnemen aan de les.

Bewijsstuk: feedbackformulier stagementor Xander de Vos (Excel)

